Wednesday, October 11, 2006

I gotta grab me one of those!



The great thing about this modified bouquet game is that it lessens my chances of being "gartered" at weddings. I would definitely shove someone aside just to get myself a rose. (For those who may not be familiar with the new setup, the girl who does not catch a flower gets "gartered". The bride throws the flower individually, versus throwing the entire bouquet and having it land on the floor because no one wants to catch it.)

I was a bridesmaid at my cousin's wedding today. It was held at Fernwood Gardens. Although I liked the place a lot, I really didn't like the uneven floor which made it hard for us ladies walk around... good thing I opted for low heels, because I was assigned to pass the guestbook around.

I wasn't able to take pictures because I was part of the entourage. Darn, it would have been nice to get shots of the swans swimming around...

15 comments:

eggy said...

so who got the garter?

ton said...

well, that sure makes things interesting... you know how people are trying to avoid embarassing situations.. but in this case, they could just skip the entire flower thing.. suppose it depends on how game people are - but if that's so, then the mechanics shouldn't matter. hehe

Anyway, as for you, I think you'd get gartered anyway. Unless everyone you're going against is 10 years old. bwahahaha

lei said...

whee.

moonpool said...

I dunno... Some lady from the groom's side... Hehe. :P

gladzalwayshappy said...

Oooohhh.... I see... Oh well.. Anyway I have kwento... You still remember Allan Calderon? He was with SGV before. Anyway he's working na pala here in this area. And I see Jules din, kinakamusta ka nga eh. Mga nagsusulputan 'tong mga ex-SGVeans ah! Hehehe!

moonpool said...

Yup, I still remember him. I think in general people still say in the Makati area since it IS the central business district after all. :)

Michi said...

Hey there moonpool!

Missed yah blog pal! :P

It's been ages since I last visited your blog. Been kinda busy with all my schoolwork lately.

But i'm free, once again.. to roam the blog-o-sphere. :)

Hehe, now that's an even better method of throwing the wedding bouquet! Hehehe

Have a nice day! :P

moonpool said...

Thanks for visiting! A lot of couples have actually started employing the new bouquet system... it gets people more involved. :P

gladzalwayshappy said...

Hey Ericka! I finally saw Fernwood (well sa pictures lang) and wow the place is so gorgeous! There are swans and I love the hanging garden thingee... and there's a chapel to hold the matrimonial celebration ah.. Galing galing!!

Oh well, at least there's a new place to celebrate love and mushiness (hehehe) aside from Sanctuario de San ANotnio and Shangrila Makati... Hehhehe!!

lei said...

uuuy gladzalwayshappy is canvassing na... yiheeee.

eggy said...

naks kakasal ka na ba rich ass? gamitin mo pony mo sa kasal? hahaha "Sanctuario de San ANotnio" <-- san to glads? anotnio? hm.. haha

gladzalwayshappy said...

What I meant is Sanctuario de San Antonio sa Forbes... Sowweee.... Eh yun na kasi yung default wedding place ng mga tao. At least may ibang alternative na, Fernwood. At hellur sinong ikakasal?? Definitely di ako noh!! I'm just commenting lang na gorgeous yung place, that's all. =D Btw can I just share dumadami na kainan jan sa may Dela Rosa parking lot ah!!! May Henlin na!!! At bukas na ba ang Bugong???

moonpool said...

As in malapit sa Pancake House? Haha, ang weird, from parking lot to eating area... :P

gladzalwayshappy said...

Yuh. I know... Sobrang weird... Wala na lasang carbon monoxide mga restos there...

eggy said...

sanay na kami sa lasa ng usok glads.. sorry taong grasa lang kami.. we ain't a rich ass like you.. Gar!!